دانشنامه تخصصی مهندسی ایران

دانشنامه تخصصی مهندسی ایران

 engpedia   راه اندازی کانال تلگرام ( EngPedia_ir@ )

                همراه با مطالب ویژه سایت بصورت رایگان

  • نسخه ۱۲.۱ نرم افزار Aveva Marine در سایت قرار گرفت. (اینجا)
  • نسخه ۱۰.۵۲ نرم افزار Plus 2D در سایت قرار گرفت. (اینجا)
  • نسخه ۱۱.۰ نرم افزار AGI Systems Tool Kit-STK در سایت قرار گرفت.(اینجا)

همکاران

دانلود تحلیل مکانیزم میل لنگ با آباکوس

مدیریت فروردین ۱۹, ۱۳۹۲ 12874 بازدید ۲۱دیدگاه

 

تحلیل میل لنگ

 

تحلیل مکانیزم میل لنگ با آباکوس

.

میل لنگ قطعه ای است که حرکت خطی را تبدیل به حرکت دورانی و بالعکس می کند.
سیستم میل‌لنگ اولین بار توسط بدیع‌الزمان جزری در سال ۱۲۰۰ میلادی اختراع شد. وی از میل‌لنگ در دستگاه بالا بردن آب استفاده کرده ‌بود. برای آنکه تصوری از شکل فضایی میل لنگ داشته باشید، یک فیلتر دستی را تصور کنید. که قسمت دستگیره آن همان لنگ و طرفین آن (که در یک راستا قرار داند) تکیه گاههای میل لنگ می‌باشند. تعداد لنگ‌های میل لنگ متناسب با تعداد سیلندرهای یک موتور است. بدین شکل که پیستون قرار گرفته در داخل هر سیلندر به یکی از لنگهای میل لنگ متصل می‌گردد.

 

Crack shaft

ساختمان میل لنگ اغلب میل لنگ‌ها از جنس فولاد با کربن متوسط یا آلیاژ فولاد در ترکیب با فلزات کروم و نیکل و به روش آهنگری ساخته می‌شود. البته در تعداد معدودی از موتورهای چند سیلندره که با دورهای بالا کار می‌کند میل لنگ را با استفاده از روش ریختگری می‌سازند که در مواد آن نسبتا مقادیر زیادی از کربن و مس را بکار می‌برند. اجزای میل لنگ از محورهای اصلی، لنگ‌ها یا محورهای اصلی لنگ، بازوهای لنگ، و وزنه‌های تعادل تشکیل شده است. لنگ‌ها لنگ‌ها قسمت‌هایی از میل لنگ می‌باشند که بر روی خط محور اصلی میل لنگ قرار نگرفته‌اند (مثل دستگیره چتر) و انتهای بزگ شاتون به آنها متصل می‌گردد. تعداد لنگ‌ها در موتورهای ردیفی برابر با تعداد سیلندرهای و در موتورهای V شکل نصف تعداد سیلندرها است. محورهای اصلی محورهایی از میل لنگ می‌باشد که با خط محوری اصلی میل لنگ هم مرکز می‌باشند. این محورها در محفظه میل لنگ درون پاتاقانهایی ثابت قرار گرفته اند و با اتکا به آنها می‌چرخند هر یاتاقان ثابت از دو نیمه یا تاقان تشکیل شده است. که نیمه بالایی آن که نیمه ثابت نامیده می‌شود. با بدنه موتور و در محفظه میل لنگ بصورت یکپارچه ریخته گری شده است و نیمه پایینی بوسیله دو عدد پیچ و مهره در نیمه بالایی متصل می‌گردد. غالبا تعداد محورهای اصلی میل لنگ در موتورهای مختلف (حتی با تعداد سیلندرهای برابر) فرق می‌کند. بازوهای لنگ قسمت‌هایی از میل لنگ می‌باشند که محورهای اصلی میل لنگ را به لنگ‌ها وصل می‌کنند البته بازوهای لنگ با وزنه‌های تعادل بصورت یکپارچه هستند.

———————————————————————-

 

در ادامه می توانید تحلیل مکانیزم میل لنگ را با نرم افزار آباکوس (Abaqus) دانلود نمایید. نتایج بصورت فیلم، جداگانه برای دانلود قرار داده شده است.

 

مشخصات تحلیل:

Part: 3d Deformable

Properties: Mass Density, Elastic

Section: Solid Homogenous

Step: Dynamic, Implicit

تحلیل شامل فایهای odb,inp و cae می باشد.

 

 

دانلوددانلود فیلم ( MB 4.2)

 

دانلوددانلود فایل پروژه (۲.۲ MB)

 

password یاتاقانهای مغناطیسی  پسورد: engpedia.ir

 

نظرات شما باعث دلگرمی و پیشرفت ما می شود.

telegram: @EngPedia_ir

21 پاسخ به “دانلود تحلیل مکانیزم میل لنگ با آباکوس”

  1. مصطفی گفت:

    به نام خدا
    سلام
    با تشکر از سایت بسیار خوب و مفیدتون
    لینک های دانلود این مطلب ظاهرا مشکل دارند
    با تشکر

  2. حسین گفت:

    من ورژن ۱۱-۶اباکوس رو دارم این فایل ورژنش بالاتره اگه امکانش هست تبدیلش کنید به ورژن ۶-۱۱ ممنون میشم

  3. lpn گفت:

    با سلام فراوان میخواستم تحلیل پیستون در نرم افزار اباکوس در صورت امکان برام ایمیل کنیند ممنون

    • admin گفت:

      سلام
      چه نوع تحلیلی؟
      چه ورودی هایی؟ چه خروجی هایی؟
      خیلی کلی مطرح کردین.
      آماده نداریم که براتون ارسال کنیم.
      اگه میخواین، سفارش بدین تا انجام بشه.

    • ولایی گفت:

      سلام تحلیل دینامیکی پیستون دارید برام بفرستید خواص و ابعاد پیستون داده های ورودی از نظرکورس هرچی دارید برام بفرستید ممنون

  4. lpn گفت:

    خسته نباشید شرمنده استاد در همین حد بهم توضیح داده ، پروژه پایانی دوره کارشناسیمه … تحلیل نیرو بر پیستون رو میخوام ، ورودی و خروجیه نیرو رو هرجور خودت صلاح میدونی انجام بده هرچی باشه اشکالی نداره…کارم بدجور گیره سه روز دیگه بیشتر وقت ندارم … باتشکر

    • admin گفت:

      اینطور که نمیشه پروژه انجام داد!
      ما انجام بدیم، آخر سر نظر شما با ما متفاوت باشه…
      حداقل چیزی که تو ذهنتون دارین، بگین. ما اون رو بسط میدیم و پروژتون رو انجام میدیم.

  5. reza گفت:

    دوست عزیز نمیتونم دانلود کنم .گزینه دانلود وجود نداره

  6. reza گفت:

    دوست عزیز کارم حل شد دانلودشون کردم.خیلی خیلی سپاسگذارم.
    در مورد تحلیل شاتون در اباکوس فایلی ندارید؟

    • admin گفت:

      خواهش میکنم.
      موفق باشید.
      نداریم. میتونیم براتون انجام بدین. اگر تمایل دارین، پیام بدین. از طریق فرم تماس با ما.
      البته با انسیس داریم.
      تو اینترنت بگردین، آموزش هایی در این مورد هست.

  7. علی گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    یه سوال خدمتتون دارم میشه یک کتاب خوبی رو معرفی کنید که به صورت کامل آباکوس رو شرح داده باشد
    کتابهای زیادی هست ولیکن بنظر شما کدوم کاملتر از بقیه هست البته برای مکانیک ممنون

    • Admin گفت:

      سلام
      کتابهای آبکوس زیاد هست.
      هیچ کتابی بصورت کامل نیست.
      شاید با خوندن تعدادی از اونها بتونین آباکوس ر بصورت متوسط یاد بگیرین.
      احتمالا ما کلاسهای آموزش آباکوس رو برگزار کنیم.
      اطلاعیه اون رو در سایت میزنیم.
      موفق باشید.

  8. Adnan گفت:

    با سلام خدمت شما
    من دارم موتور چهارسیلندر رو شبیه سازی می کنم. در ماژول اینتراکشن، بین پیستون و سیلندر رابط انتقالی (ترانسلاتور) انتخاب کردم و درقسمت حل با خطای زیر مواجه شدم :
    Global mass matrix is singular. Please specify proper material densities, concentrated masses and rotary inertias, or nonstructural mass to fix the mass matrix. As a workaround, *dynamic, singular mass=warning can be used.
    من احساس کردم منظورش اینه که باید یک اینرسی برای سیلندر تعریف کنم این کار را کردم ولی دوباره با همین خطا مواجه شدم خواهشمندم راهنماییم کنید.

    • Admin گفت:

      سلام
      دقیقا نمیدونم چکار کردین.
      باید مدولتون رو بررسی کنم.
      فقط مشخص هست که ارور مربوط به تعریف ماده و نحوه بارگذاری عست.

      • Adnan گفت:

        خیلی خیلی ممنون از پاسخگویی سریعتون.
        نمیدونم واسه چی با اینکه پیستون هام را در ماژول load در قسمت Boundary condition مقید میکنم که فقط در راستای قائم حرکت داشته باشند باز هم وقتی مسئله رو حل میکنم مقداری پیستون هام در داخل دیوارۀ سیلندر فرو میرن در حالی که من مقیدشون کردم که فقط بالا و پایین برن و حرکت در سایر راستاها را ممنوع کردم. به همین خاطر سراغ این راه رفتم که بین پیستون ها و سیلندر رابط انتقالی انتخاب کنم که اون ارور مذکور در بالا ظاهر شد.میتونید راهنماییم کنید چجور بین پیستون و سیلندر رابط را تعریف کنم شاید من در انتخاب نقاط اشتباه میکنم(نقاط انتخابی من برای ترسیم سیمی رابط انتقالی، RP های پیستون و سیلندر است)
        یا اصلاً راه دیگه ای سراغ دارید که بتونم پیستون ها رو مقید کنم که در مسیر سیلندر بالا و پایین برن و داخل دیوارۀ سیلندر فرو نرند؟

      • Admin گفت:

        خواهش میکنم.
        همونطور که خودتون گفتین، احتمالا مشکل در نحوه ایجاد شرایط مرزی هست. احتمالا شرایط مرزی پیستون رو طوری تعیین کردین که تو دیواره سیلندر حرکت میکنه.
        نظر دقیقتری نمیتونم بدم. از مساله شما دیدی ندارم و نمیدونم چکار کردین.

      • Adnan گفت:

        بازم ممنون از توجه و پاسخگوییتون

      • Admin گفت:

        خواهش میکنم.
        موفق باشید.

  9. Adnan گفت:

    با سلام خدمت شما
    من دارم موتور چهارسیلندر رو شبیه سازی می کنم. در ماژول اینتراکشن، بین پیستون و سیلندر رابط انتقالی (ترانسلاتور) انتخاب کردم و درقسمت حل با خطای زیر مواجه شدم :
    Global mass matrix is singular. Please specify proper material densities, concentrated masses and rotary inertias, or nonstructural mass to fix the mass matrix. As a workaround, *dynamic, singular mass=warning can be use
    جه کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *